Onstuimig hardloopweer

Afgelopen vrijdag plaatste Natascha een berichtje op Facebook dat ze ondanks de regen 7,5 km had hardgelopen. Ik was er stiekem een beetje jaloers op, want ik kon vandaag pas weer lopen. Vanmorgen regende het en het waaide hard, dus ik moest mezelf enorm oppeppen om toch te gaan. Terwijl ik wéét dat de eerste voet over de drempel het moeilijkst is. Toen de was opgehangen was, had ik geen excuses meer. Ik doe meestal een paar zonnegroeten om op te warmen en dan ga ik. Ik had ook nog wat vrolijke liedjes gedraaid voor extra motivatie. (Macklemore!!) Pfff.

Eenmaal buiten ging het wel, maar het regende nog steeds. Op 13 april kan het ook slecht weer zijn natuurlijk, dus vooruit met die geit. Ik had al bedacht dat ik op de heenweg op de dijk zou lopen zodat ik wat preciezer mijn keerpunt kon bepalen. Max is naar zaalhockey, dus geen echte Endomondo tijdwaarneming op zijn telefoon. Nu keerde ik bij Steinsedijk 43 en met Google maps zoek ik dan mijn keerpunt om m’n route in Endomondo in te tekenen.

Mijn doel was 45 minuten achterelkaar. Het ging lekker. Op stukken waar ik heel erg wind mee had liep ik wat harder, en waar de wind meer zij was een beetje rustiger om op adem te komen. Goed concentreren om niet van de dijk afgeblazen te worden. Ik kwam meer andere hardlopers tegen dan verwacht. Waaronder Annemarie die bij Move-a-Lott heeft gesport. Zij was al op de terugweg en zei: “maak je borst maar nat!” Haha, hele wijze raad was dat. Toen ik mocht keren had ik de wind vol van voren. Op sommige stukken kwam ik haast niet vooruit, ik dacht even aan wandelen, maar zette gewoon door. Het waaide zo hard dat ik soms de wind harder hoorde fluiten dan de muziek van de radio. Weer bij Haastrecht dacht ik er even aan om gewoon op de dijk te blijven. Ik weet niet waarom. Maar ik ben blij dat ik het niet deed, want op het jaagpad was de wind net wat minder door de beschutting van de huizen. De ooievaar had ook de beschutting opgezocht, want die zag ik in het weiland op nog geen 100 meter van de huizen, aan de Goudse kant van Haastrecht.

Bij de laatste bocht had ik nog even een stukje de wind hard in de rug, heerlijk, en op de dijk was mijn tijd om. Blij dat ik weer geweest ben. Ik heb mijn koffie op en ga maar eens douchen.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

