Nieuwe mijlpaal

Het is kerstvakantie. Ik heb nu tot en met tweede kerstdag vrij. Move-a-Lott is twee weken dicht dus ik ga wat meer hardlopen. Ik had bedacht om vandaag te gaan, en dan maandag en tweede kerstdag. Morgen zou ook kunnen maar dan wil ik even langs mijn moeder en hebben we ’s avonds een eetafspraak. Maar vandaag regende het wel behoorlijk, buienradar zei dat het iets minder zou regenen, maar helemaal droog, nee. Morgen waarschijnlijk ook niet. Dus mezelf maar gewoon over die drempel heen gesleept. Ik heb immers een lekker jackje én ik ben niet van suiker. Toen ik langs de zandspeeltuin liep was ik al blij. Gelukkig weinig publiek die de grijns op mijn gezicht kon zien. Het schema dat vorige week niet lukte was 3 x 18 minuten met 2 minuten wandelen tussendoor. De eerste 18 waren zwaar, terwijl ik de regen (niet zo heel hard) en wind schuin achter had. Aan het eind van Haastrecht mocht ik wandelen, en dat was lekker. Toen het laatste stuk van het jaagpad, ik was verder dan ooit, logisch ook omdat ik langer zou lopen dan ooit. Ik wist dat je ergens weer op de dijk kunt komen, en op een gegeven moment kon ik zien dat ik daar bijna was. Leuk om niet om te hoeven keren, maar via de dijk terug te kunnen. Toen mijn telefoon piepte voor het keerpunt had ik nog maar 10 meter te gaan, dus heel blij. Op de dijk was het wel afzien, wind nu schuin tegen, maar het regende niet echt hard meer. Het was wel lekker om weer naar de bekende punten te lopen, eerst de huizen van Haastrecht en daar zou ik weer even mogen wandelen (inderdaad kwam dat zo uit), daarna de brug, zo telde ik al mijn bekende punten af. Het ging echt lekker, ook al was het zwaar. Het werd al behoorlijk donker, het was al een sombere dag natuurlijk, op een gegeven moment gingen ook de straatlantaarns weer aan. Al lopend dacht ik aan lichtgevende hesjes en of ik daarin moet investeren. Goed uitkijken in ieder geval voor de passerende auto’s die mij misschien niet zo goed zien. (zeker die taxi die voorbij scheurde!). Uiteindelijk liep ik zelfs mijn startpunt voorbij, maar ik vond dat ik mijn tijd gewoon moest uitlopen. Gelukkig, 100 meter verder ging het belletje. Heel tevreden. Ik heb mijn route ingetekend in Endomondo en in 58 minuten heb ik 9,05 kilometer gelopen.
Ik zit nu op de bank en heb spierpijn….

Groetjes,
Eva

Geef een reactie

